آخرین تحولات عراق و وضعیت داعش در عراق
 
دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

درگیری ها هم اکنون در منطقه "وادی نفت" کرکوک ادامه دارد و تروریست ها، شماری از سربازان اسیر عراقی را در منطقه العباسی کرکوک اعدام کرده اند.

 

در همین حال، شورای استان کرکوک از آمادگی خود برای پذیرش و حمایت از خانواده های آواره خبر داده است.

 

بنا بر اعلام مجلس اعلای اسلامی عراق، گردان های "العقیله" برای حمایت و یاری نیروهای مسلح عراق تشکیل شده است.

 

از سوی دیگر، ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، برادران نجیفی (اسامه و اثیل؛ رئیس پارلمان و استاندار نینوا) و نیز مسعود بارزانی را به همدستی برای تحویل استان نینوا به "داعش" متهم کرد.

 

 فراخوان صدر برای دفاع از مراقد و اماکن مقدس

فراخوان صدر برای دفاع از مراقد و اماکن مقدس

رهبر جریان صدر عراق درخواست کرد، کمیته هایی برای دفاع از مراقد و دیگر اماکن مقدس در عراق تشکیل شود.

 

"مقتدی صدر" در خواست کرد این کمیته‌ها با هماهنگی نهادهای دولتی، وظیفه دفاع از مراقد، مساجد، حسینیه‌ها و کلیساها را برعهده بگیرند.

 

مقتدی صدر با انتشار بیانه ای در سایت خود، خاطرنشان کرد: "از روی تجربه های سابق در انجام وظیفه و مقاومت در برابر اشغالگران یا تروریستهایی که قصد داشتند به مراقد، مساجد و کلیساها حمله کنند، و همچنین برای حفظ وحدت عراق؛ نمی خواهم فرزندان این کشور را وارد جنگی کنم که برخی با سیاستهای منحرف خود، ما را وارد آن کردند. "

وی در بخش دیگر این بیانیه افزود: "از آنجا که نمی توانم در برابر خطری که مقدسات ما را تهدید می کند ساکت بنشینم، من و یاران ثابت قدم و مخلصم که اموال دنیا آنان را نفریفته است، کاملا آمادگی داریم با هماهنگی بعضی از نهادهای دولتی (سرایا السلام) را برای دفاع از مقدسات تشکیل دهیم؛ البته به شرط آنکه فقط به صورت موقت و با مرکزیت ما وارد کارهای رسمی امنیتی شوند . "

 

مقتدی صدر با این حال گفت: "من در برابر خداوند و ملت کشور عزیزم تأکید می کنم که آماده نیستم وارد جنگ باندها و گروهکهای کثیفی شوم که در آن تفاوتی بین تروریستها و کسانی که از آنها ترسیده اند و یا کسانی که به دنبال رهایی هستند، وجود ندارد. من به هیچ وجه آماده نیستم که در میان کسانی قرار بگیرم که به دنبال کرسی و یا تثبیت قدرت هستند؛ و خودم را وارد جنگ طایفه‌ای که تر و خشک را می سوزاند، نمی کنم."

 

 منطقه بیجی از داعش پاکسازی شد

منطقه بیجی از داعش پاکسازی شد

نیروهای عراقی با کمک عشایر منطقه بیجی را کاملا از وجود داعش پاکسازی کردند

 

شبکه "العراقیه" اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند با کمک نیروهای عشایر، منطقه بیجی را کاملا از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

تلویزیون العراقیه پیش از این اعلام کرده بود که اداره پلیس بیجی از عناصر داعش پس گرفته شده است.

 

عناصر داعش بامداد امروز با ورود به منطقه "بیجی" در 40 کیلومتری شمال تکریت ساختمان دادگاه و پلیس قضایی را آتش زدند.

سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منابع امنیتی تأکید کرد که پالایشگاه نفت بیجی هنوز در دست نیروهای امنیتی است و آسیبی به آن وارد نشده است.

به گفته این منابع، عناصر داعش در مناطق مختلف بیجی مستقر شده و به انبارهای سلاح و مهمات نیروهای امنیتی دست یافته اند.

عناصر مسلح از عصر دیروز به منطقه "الشرقاط" در شمال تکریت یورش برده و چند ساختمان دولتی را تصرف کردند. آنان همچنین معاونت پلیس شمال تکریت را اشغال کردند.

گروه تروریستی داعش صبح دیروز در اقدامی ناگهانی به شهر موصل مرکز استان نینوا حمله کرده و این شهر را تصرف کرد. عناصر داعش همچنین پس از یورش به چند زندان در موصل، محکومان را فراری دادند.

 

 

آماده باش کامل ارتش عراق در استان دیاله

آماده باش کامل ارتش عراق در استان دیاله

یکی از فرماندهان ارتش عراق از آماده باش کامل نیروهای ارتش در استان دیاله خبر داد.

 

در پی پخش برخی خبرها در خصوص اینکه برخی از نظامیان ارتش عراق در شهر موصل محل خدمت خود را بدون اطلاع به فرماندهانشان ترک کرده اند، علی الموسوی اعلام کرد: دستورات قاطعی از فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق صادر شده است که بر اساس آن کوتاهی هر کسی که در انجام وظایفشان ثابت شود، مجازات خواهد شد و حتی ممکن است افراد خاطی به اعدام محکوم شوند.

سایت شبکه "العراقیه" به نقل از الموسوی نوشت: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح  پس از جلسه هیأت وزیران در خصوص بحران موصل و مجازات افراد خاطی تشکیل جلسه داد، و در آن بر ضرورت بازبینی در ساختار نیروهای امنیتی برای آزاد کردن شهر موصل تاکید شد.

در همین حال، ستاد فرماندهی عملیات دجله از آماده باش همه نیروها و تجهیزاتش در استان دیاله خبر داد و از اهالی خواست در صورت وقوع هر گونه حادثه با نیروهای نظامی همکاری لازم داشته باشند.

سرلشکر عبدالامیر الزیدی فرمانده ستاد عملیات دجله در این خصوص گفت: ستاد عملیات همه نیروها و ظرفیتش را برای برخورد با هرگونه حادثه غیر مترقبه ای  در استان دیاله به حال آماده باش در آورده است. اعلام آماده باش در صورتی که امنیت عمومی در معرض خطر باشد امری طبیعی است.

وی با بیان اینکه آنچه در موصل روی داد در دیاله تکرار نمی شود از شهروندان عراقی در استان دیاله خواست با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند تا از هر تلاشی برای اخلال در امنیت و ثبات جلوگیری شود.

الزیدی تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانمندی مقابله با هر کسی را که درصدد لطمه وارد کردن به امنیت باشند دارد و با هر اقدام شرارت آمیز علیه امنیت کشور برخورد شدیدی خواهد شد.

 

 

جزئیاتی درباره شهر بحران زده موصل

شهر موصل در استان نینوا، دومین شهر از نظر وسعت در عراق است.

این شهر در 350 کیلومتری شمال بغداد و مرکز استان نینوا است که حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد.

این شهر همچنین پس از شهر فلوجه در استان الانبار (60 کیلومتری غرب بغداد) دومین شهری است که از کنترل نیروهای ارتش عراق خارج می شود.

اکثر ساکنان موصل کرد و از اهل تسنن هستند. اقلیتهایی نیز از مسیحیان و ترکمانها در این شهر زندگی می کنند.

این شهر بامداد روز سه شنبه هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت. تروریستهای داعش پس از تصرف ساختمان استانداری در موصل، بقیه مناطق این شهر را نیز تصرف کردند.

 

پاکسازی یکی از مناطق کرکوک از داعش

پاکسازی یکی از مناطق کرکوک از داعش

پلیس کرکوک پس از درگیری با عناصر داعش، منطقه "الملتقی" را از وجود داعش پاکسازی کرد.

 

سایت "سومریه نیوز" به نقل از سرتیپ "سرحد قادر" تأکید کرد که گروهی از نیروهای پلیس پس از درگیری با عناصر مسلح در منطقه "الملتقی"، مقر این منطقه را پس گرفتند.

 

وی افزود: اکنون عملیات گسترده ای برای بازگرداندن امنیت به مناطق تحت کنترل عناصر مسلح به ویژه مناطق جنوبی و غربی کرکوک آغاز شده است.

عناصر داعش در ساعات پایانی شب گذشته مناطق "الحویجه"، "الریاض"، "العباسی"، "الزاب" و "الرشاد" در جنوب غربی کرکوک را اشغال کردند و چند پایگاه پلیس و ایست و بازرسی را تحت کنترل خود در آوردند.

 اعزام نیروهای ویژه به موصل

اعزام نیروهای ویژه به موصل

وزارت دفاع عراق از اعزام نیروهای ویژه به شهر موصل برای نابود کردن عناصر داعش خبر داد.

 

یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی ویژه عصر دیروز به شهر موصل اعزام شدند.

این منبع به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: مأموریت این نیروها بیرون راندن عناصر داعش از موصل و بازگرداندن زندگی به این شهر است.

 

 نحوه مقابله پیشمرگه با داعش در عراق

نحوه مقابله پیشمرگه با داعش در عراق

یکی ازسران حزب اتحاد میهنی کردستان عراق به ریاست جلال طالبانی در استان دیالی اعلام کرد که در صورت ورود عناصر "داعش" به مناطق مورد اختلاف (با دولت) نیروهای پیشمرگه با آنان مقابله خواهد کرد.

 

"ابراهیم باجلان" در مصاحبه با سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: در صورت ورود داعش به هرکدام از مناطق مورد اختلاف در دیاله، نیروهای پیشمرگه با آن مقابله خواهد کرد.

باجلان افزود: برای همه عراقی‌ها از قومیت‌ها و مذاهب مختلف، جنگ با گروه‌های افراطی ها یک وظیفه ملی  است.

باجلان خاطرنشان کرد: خون کردها، عربها و ترکمان در هر نقطه داخل دیالی امانتی بر گردن ما است، و ما از آنها حمایت می کنیم و نیروهای پیشمرگه در دفاع از هر نقطه‌ای کوتاهی نخواهند کرد.

اظهارات این مسؤول حزب اتحاد میهنی کردستان درحالی مطرح می‌شود که عناصر داعش از دیروز شهر موصل مرکز استان نینوا را تصرف کرده‌اند و ساختمانهای اداری و استانداری و فرودگاه این شهر تحت کنترل داعش قرار گرفته است.

 

قتل شیعیان و دیگر اقلیتهای نینوا به دست داعش

قتل شیعیان و دیگر اقلیتهای نینوا به دست داعش

یک روزنامه عراقی با اشاره به جنایتهای داعش در استان نینوا، تأکید کرد که عناصر این گروه تروریستی ده ها تن از اقلیتهای ساکن این استان از جمله شیعیان، مسیحیان، شبک و ایزدی ها را به قتل رسانده اند.

 

روزنامه "الصباح" تأکید کرد که عناصر داعش که از حمایت گسترده خارجی برخوردارند، در حمله به شهر موصل در استان نینوا، علاوه بر غارت اموال و دارایی ها، جنایتهای بسیاری را علیه اقلیتها مرتکب شدند.

بر اساس این گزارش عناصر داعش، قاتلان و قاچاقچیانی را که در زندانهای استان نینوا محبوس بودند، فراری دادند.

"حینن القدو" دبیرکل تجمع دموکراتیک "شبک" گفت: عناصر داعش در حال کشتار جمعی مسیحیان، ایزدی ها، شیعیان، ترکمان و دیگر اقلیتها به ویژه در دشت نینوا هستند.

القدو از دولت عراق خواست که ساکنان تلعفر را مسلح کند و تروریستها را با هواپیما هدف قرار دهد.

وی افزود: تروریستها خودشان را به روستاهای محل زندگی شبک‌ها رسانده اند و اکنون در حال سوزاندن منازل مردم و قتل وحشیانه آنان هستند و اقلیتهای دیگر استان نینوا نیز چنین وضعیتی دارند.

القدو تأکید کرد: اجساد سربازان و شهروندان بیگناه که به دست عناصر داعش به قتل رسیده اند در بیشتر خیابانهای استان نینوا به چشم می خورد، و بسیاری از خانواده ها اکنون تلاش می کنند تا روستاها را ترک کنند.

 

واکنش غرب به اقدامات داعش در عراق

نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی با اشاره به گسترش فعالیت داعش در عراق، این سؤال را مطرح کرد که آیا غرب دوباره در عراق مداخله خواهد کرد؟!

 

روزنامه ایندپندت در مقاله ای با قلم پاتریک کاکبرن با عنوان "هرج و مرج در عراق" به بررسی حوادث چند روز اخیر در این کشور و عملیات گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی درعراق و شام (داعش) و کنترل این گروه بر شهر موصل و بخش هایی از شهر کرکوک و استان صلاح الدین عراق پرداخت و موضعگیری احتمالی غرب درقبال آن را بررسی کرد.

کاکبرن مقاله خود را با این پرسش آغاز کرد که آیا بعد از کنترل افراطی‌ها بر شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق، غرب بار دیگر در عراق مداخله خواهد کرد؟

کاکبرن نوشت: "موفقیت اخیر گروه داعش، سیاست در منطقه خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ زیرا قدرت های غربی درخواهند یافت که گروهک های شبیه القاعده بر بخش های زیادی از شمال عراق و شمال سوریه کنترل یافته اند و آمریکا تاکید کرده است که از هرگونه تحرک قوی و هماهنگ شده برای بازگرداندن امور به روند طبیعی خود در عراق حمایت می کند.

کاکبرن به نقل از یکی از سربازان عراقی به مهارت و آموزش بالای عناصر گروه داعش در نبرد اشاره کرد و نوشت: آنها فنون جنگ خیابانی را می دانند و مثل شبح هستند که تیراندازی می کنند و سپس بعد از چند ثانیه مخفی می شوند. آنها حرفه ای و کارآزموده اند.

پایگاه خبری عراق القانون روز سه شنبه به نقل از منابع ارشد امنیتی، از نقشه عربستان و قطر در ناآرامی های عراق پرده برداشت و نوشت که شاه سعودی اخیرا با سران ارشد داعش ملاقات کرده و نیروهای این گروه زیر نظر عربستان آموزش نظامی دیده اند تا با ورود به عراق، ناآرامی ایجاد کرده و زمینه تجزیه عراق را مطابق خواست ریاض فراهم کنند.

به گفته این منابع، عملیات گروه داعش در شهرهای سامرا و موصل زیر نظر مستقیم عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی و با هماهنگی قطر صورت گرفته که هدف از آن، جدا کردن استان های سنی نشین و اشغال و تبدیل آن به امارات‌های تکفیری است.

 

کمک‌های میلیونی موصل به داعش

کمک‌های میلیونی موصل به داعش

روزنامه انگلیسی "تایمز" روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: بیشتر کمک مالی به گروه «داعش» از حامیان و نیروهای این گروه در  موصل صورت می گرفت. در این شهر، ماهانه سه میلیون دلار برای خرید سلاح و تجهیزات به این گروه ارائه می شد.

"کاترین فلیپ" نویسنده در بخشی از این مطلب تأکید کرد: داعش اوایل سال پیش دامنه فعالیت هایش را به سوریه توسعه داد، و ابتدا مخالفان را علیه نظام سوریه کمک می کرد، اما موضع آن به سرعت تغییر داد و علیه مخالفان وارد جنگ شد.

فیلیپ خاطرنشان کرد، در بین گروه‌هایی که در سوریه در حال جنگ هستند، داعش بیشترین منابع مالی را در اختیار دارد و بیشترین دستمزد را به عناصر خود می پردازد، و بهترین و پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار آن قرار می دهد.

 

 

داعش: منطقه سبز را قرمز می کنیم

 گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" در صفحه خود در فیسبوک از برنامه ریزی برای حمله به منطقه سبز بغداد خبر داد.

 

داعش در صفحه خود در فیسبوک نوشت:"هدف بعدی ما منطقه سبز بغداد است".

 

این گروه تروریستی تأکید کرد که منطقه سبز بغداد را قرمز خواهد کرد

 

همچنین در دیگر پست های این گروه تروریستی در فیسبوک آمده است که به دنبال اشغال کامل تکریت و استان صلاح الدین است.

 

داعش پس از حمله به موصل و اشغال استان نینوا، مناطقی از کرکوک و استان صلاح الدین را نیز اشغال کرده است.

 

داعش همچنین مدعی شد پس از درگیری با ارتش عراق و تصرف "بیجی" در شمال کرکوک واقع در استان صلاح الدین، بزرگترین انبار تسلیحات سنگین در عراق را به کنترل خود درآورده است.

 

مالکی خواهان اعلام وضع فوق‌العاده در سراسر عراق شد

مالکی خواهان اعلام وضع فوق‌العاده در سراسر عراق شد

در پی اشغال استان نینوا و شهر موصل توسط تروریست‌های داعش، نوری مالکی نخست وزیر این کشور دقایقی پیش در سراسر عراق وضع فوق العاده اعلام کرد.

 

نخست وزیر عراق بعد از ظهر سه شنبه با قرائت بیانیه ای که به طور مستقیم از رسانه ها پخش شد، در سراسر این کشور وضع فوق العاده اعلام کرد و از مجلس عراق خواست برای مقابله با گروهک تروریستی داعش، برقراری وضع فوق العاده را تأیید کند.

 

نوری مالکی در این بیانیه تاکید کرد: دولت، تصمیم دارد در تمام عراق، وضع فوق العاده اعلام کند و از مجلس می خواهیم جلسه ای فوری برای اعلام وضع فوق العاده در کشور جهت مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار کند.

 

نخست وزیر  عراق همچنین بر مجازات تمامی کسانی که با کوتاهی خود موجب بروز چنین وضعی دراستان نینوا شده اند، تأکید کرد.

 

وی در ادامه، با اشاره به ضرورت تایید اقدامات دولت عراق توسط سازمان ملل، ضرورت کنترل مرزها توسط کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

 

نوری مالکی سپس از همه وزارتخانه های عراق خواست به خانواده های آواره شده رسیدگی کنند.

 

یادآور می شود، تروریست های داعش از دوشنبه شب ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل و دو شبکه ماهواره ای "سما الموصل" و "نینوا الغد" و همچنین شماری از مراکز امنیتی و نهادهای رسمی دولت را در این استان اشغال کردند و در دو ساحل راست و چپ شهر مستقر شدند و هزاران تن از زندانیان ِزندان های بادوش، التسفیرات و بخش مبارزه با تروریسم را فراری دادند.

 

سیطره داعش بر معبر مرزی عراق و سوریه

سیطره داعش بر معبر مرزی عراق و سوریه

تروریست های عضو داعش، یک معبر مرزی میان عراق و سوریه را که استان نینوای عراق را به استان حسکه سوریه متصل می سازد، تحت تصرف خود در آورده اند.

 

این معبر که "یعربیه" نام دارد، یک روز پس از اشغال استان نینوای عراق توسط عناصر داعش، به تصرف آنان در می آید.

 

به نوشته سایت خبری "حدث نیوز"، منابع کرد اعلام کردند که نیروهای مردمی کُرد در پی پیشروی یک گروه از عناصر داعش به سوی معبر مرزی "یعربیه"، این منطقه را ترک کرده اند و تروریست ها بدون درگیری این منطقه را تصرف کرده اند.

 

نیروهای مردمی کُرد عراق در مهر ماه 92 با کمک ارتش عراق، بخش عراقی این معبر را تحت کنترل خود در آورده بودند.

 

موضعگیری مرجع شیعیان عراق درباره اوضاع نینوا

موضعگیری مرجع شیعیان عراق درباره اوضاع نینوا

مرجع عالیقدر شیعیان عراق با حمایت از نیروهای مسلح این کشور، آنان را به ثبات و صبر فراخواند و از سران سیاسی و دولت عراق خواست برای مقابله با تروریستها با یکدیگر هماهنگ شوند.

 

دفتر آیت الله سید علی سیستانی با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد: مرجعیت با نگرانی بسیار تحولات اخیر نینوا و مناطق مجاور آن را دنبال می کند.

در این بیانیه آمده است: سران سیاسی و دولت عراق باید تلاشهایشان را برای مقابله با تروریستها و حمایت از شهروندان هماهنگ کنند.

دفتر آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: مرجعیت عالی دینی با حمایت از فرزندان این کشور در نیروهای مسلح، از آنها می خواهد که در مقابله با متجاوزان ثبات و صبر داشته باشند.

 

مالکی: نیروهای مردمی به حمایت ارتش عراق می‌روند

نخست وزیر عراق گفت: به‌زودی ارتشی از افراد داوطلب و بااراده را برای حمایت از ارتش عراق تشکیل خواهیم داد.

 

نوری مالکی نخست وزیر عراق در سخنانی که عصر چهارشنبه به طور زنده از شبکه های عراق و رسانه های خبری منطقه پخش می شد، تاکید کرد: باید همه فرماندهانی که به نوعی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و عقب نشینی کردند، مجازات شوند.

 

نخست وزیر عراق افزود: برخی استان ها لشکرهایی تشکیل داده، آنها را مسلح کرده اند و به زودی وارد میدان خواهند شد.

 

وی همچنین از مرجعیت دینی عراق به خاطر حمایت از ارتش قدردانی کرد.

 

مالکی سپس خطاب به کسانی که با گروه های مسلح همکاری کرده و در عین حال دولت را زیر سوال برده اند، گفت: در حقیقت با این کار شهرت و موقعیت شما متزلزل شده نه دولت عراق.

 

نخست وزیر عراق با بیان این که هیات وزیران در زمینه حمایت از ارتش عراق برای مقابله با تروریست ها یکصدا بوده است، تاکید کرد که اشغال نینوا به دست داعش بیانگر ضعف دولت و ارتش عراق نیست.

 

نوری مالکی از همه فرماندهان و افسران عراقی خواست خود را ارزیابی کرده و ابتکار عمل را در دست گیرند و افزود: اهالی استان نینوا نیز نباید تسلیم خواست و اراده گروه های مسلح شوند.

 

این در حالی است که داعش پس از حمله به موصل و اشغال استان نینوا، به مناطقی از استان صلاح الدین و تکریت حمله کرده است.

 

داعش، نیم میلیون عراقی را آواره کرد

داعش، نیم میلیون عراقی را آواره کرد

 مردم استان نينوا در ايست بازرسي "اسكي كالاك" در مرز كردستان عراق

حمله عناصر مسلح گروه تروریستی داعش به شهر موصل مرکز استان نینوا درشمال عراق، آواره شدن بیش از نیم میلیون نفر را به دنبال داشته است.

 

پس از آنکه گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را به دست گرفت، گروه های وابسته به عناصر مسلح که برخی از آنان لباس نظامی و برخی دیگر لباس سیاه به تن دارند، از ساعات اولیه صبح امروز نزدیک بانک ها،ادارات دولتی و داخل شورای استانداری مستقر شده اند.

 

به گفته شاهدان عینی، عناصر داعش در خیابان ها گشت می زنند و کارکنان بخش دولتی را به بازگشت به محل کارهایشان دعوت می کنند.

 

"حسن برجس خلف الجبوری" از ساکنان جنوب شهر موصل به فرانس پرس گفت: عناصر داعش از طریق بلندگو از همه کارکنان دولتی خواسته اند که در محل کارشان حضور یابند.

 

وی افزود: عناصر این گروه به مردم موصل درباره به زبان آوردن کلمه "داعش" هشدار می دهند و می گویند هرکس از این دستور سرپیچی کند، با 80 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

 

یک شهروند دیگر به نام "ابواحمد" که فروشنده مواد غذایی در مرکز شهر موصل است، گفت: از روز پنج شنبه گذشته به علت اوضاع ناآرام امنیتی مغازه ام را باز نکرده ام.

 

وی افزود: آنچه درباره وخامت اوضاع موصل پیش بینی کرده بودم، محقق شد؛ اما من این شهر را ترک نخواهم کرد، چرا که به هر صورت اینجا شهر من است.

 

"بسام محمد" دانشجوی عراقی نیز گفت: بیم آن می رود که عناصر داعش در آزادی ها و رفت و آمد مردم مشکلات و موانعی ایجاد کنند و اجازه ندهند که زندگی به صورت طبیعی ادامه پیدا کند.

 

درنتیجه تحولات در استان نینوا، ده ها خانواده عراقی شهر موصل را به سمت منطقه کردستان در مجاورت استان نینوا ترک کرده اند. اغلب ساکنان شهر موصل که تعداد آنان حدود 2 میلیون نفر است، از اقدامات تروریستی گروه داعش هراسان هستند.

 

سازمان بین المللی مهاجرت امروز اعلام کرد بیش از 500 هزار غیرنظامی بر اثر درگیری ها در موصل و اطراف آن، مناطق محل سکونت خود را ترک کرده اند.

 

این سازمان با بیان اینکه شمار زیادی از غیرنظامیان قربانی حملات داعش شده اند، افزود: مراکز اصلی درمانی در شهر موصل، چهار بیمارستان هستند و به علت واقع بودن در مناطق درگیری، امکان مراجعه به بیمارستان وجود ندارد و درنتیجه مساجد به مراکز درمانی برای معالجه مجروحان تبدیل شده اند.

 

بنا به اعلام این سازمان، استفاده از خودرو در شهر ممنوع است و اهالی پیاده درحال فرار هستند و آب آشامیدنی در برخی مناطق موصل قطع شده است و ذخیره غذایی نیز بسیار کم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394برچسب:, :: 9:49 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 160
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 107634
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1